Vypněte prosím blokování reklamy (reklamu už neblokuji), děkujeme.
Video návod zde: https://www.youtube.com/watch?v=GJScSjPyMb4
Tím myslím z marketingového hlediska. V tomto směru naprosto selhává. Což ale není samozřejmě jeho chyba, protože k tomu nebyl stvořen a není k tomu ani určen. K ČEMU je vlastně Facebook určen, je velká otázka. Ale lidem to neva, jsme tam, chatujeme, domlouváme akce... a to je vše. Nesdílíme, nepropagujeme a nekupujeme, rozhodně ne skrze FB.
Dal jsem do Google "facebook crossed" a tohle mi to našlo... přišlo mi to lepší, než přeškrtnutej FB :)
Podívejte se na Facebook jakékoli české firmy. Může mít klidně tisíce To se mi líbí, ale aktivita pod příspěvky se rovná pár komentářům a lajkům. A nikdo z těchto "aktivních" lidí si nikdy nic nekoupí, rozhodně ne díky FB. A když koupí, tak to nesdílí. A když sdílí, tak je to stejně k ničemu.
Lidi si na FB sami filtrují informace, které chtějí přijímat. A FB je filtruje také, to znamená, že k člověku se dostane malé množství informací toho, o co se zajímá, natož toho ostatního. A i kdyby, proč by někdo klikal na něco, co ho nezajímá? Já to třeba nedělám. Pořád vnímám FB jako něco podřadného, jako něco, co nemá velký význam. Přátelé na něm nejsou moji skuteční přátelé, výžblebty na zdi nevnímám jako něco, co bych měl nějak extra vnímat, stejně tak přistupuji i k vlastním příspěvkům. Prostě na FB se plácá páté přes deváté a nikdo tam nic moc vážně nebere.
Z toho důvodu FB nemá žádnou marketingovou hodnotu.
Samozřejmě se najdou výjimky. Například Opráski - ty by bez FB těžko prodaly tisíce kusů a nebylo by zapotřebí x dalších nákladů po uspokojení poptávky. Jenže Opráski přišly s něčím, co tu dosud nebylo. Těžko takový úspěch někdy zaznamená jakákoli firma nabízející jakýkoli produkt. Je třeba poznamenat, že Opráski jsou přece jen zábava.
V momentě, kdy jsem si tohle uvědomil, jsem začal hledat jiné cesty jak mezi lidi dostat náš web Dagon.cz. Hned po FB jsem zatrhl komplet internet. Síla internetu se neskutečně přeceňuje. Zejména v ČR (nevím, jak jinde, ale bude to asi všude stejné) není internetová gramotnost na takové úrovni, aby se s ní dalo počítat. Stále má větší sledovanost pořad v tv, než na internetu. E-shopy prý zažívají několik posledních let boom, ale když se dáte do hovoru s jakýmkoli eshoperem, zjistíte, že je to jen nafouknutá bublina. V internetu není síla.
Ale kde je? Netušim. Opravdu netuším a nechám se za pár let překvapit, s čím Architekt Matrixu přijde :)
Související videa: