Včera/dneska se v New Yorku konala konference SONY. Pro naše časové pásmo začínala o půlnoci a trvala do dvou do rána. Miliony lidí po celém světě sledovaly streamovaný přenos (já jej sledoval na GT a nemohu si stěžovat - krom občasné snížení kvality obrazu vše šlapalo jak hodinky) s napětím a očekáváním, CO nám SONY vlastně ukáže. PS 4? Nebo něco jiného?
Začalo to moc pěkným videem. Nejdřív se objevilo P, poté S, poté vše zhaslo a vzápětí se spustila koláž graficky nádherných her na PS a do toho běhala slovíčka jako "energie, emoce, propojení" apod... Video vážně dokázalo nabudit a já si úplně představil, jak nám na konci ukáží logo PS4... a ono nic.
Poté nakráčel chlapík od Sony, mluvil o tom, jak je PS senzační a bla bla a jaké jsou tu možnosti pro ještě senzačnější konzoli a zakončil to "a to vše bude možné na naší nové konzoli, PlayStation 4" ... a to bylo všechno. Říkal jsem si "okej, nechtěj z toho dělat vědu, tak teď nám aspoň řeknou něco podstatnýho a zajímavýho"... OMYL! Jako první nastoupil Mark Cerny, který před vystoupením vypil moc kafe a celej vykulenej nám povídal o Knackovi - co že to je? Nevím. Nějaká arkáda pro děti. Takže první hra, kterou nám na PS4 představí, je dětská hopsačka. Alespoň nám předvedl možnosti nového PS v podobě bezpočtu částic, které se pohybují v reálném čase.
Jenomže další ukázka nám předvedla, že ještě chvíli zůstaneme ve starých kolejích. Killzone sice předvedl parádní grafiku (zejména co se pozadí týče), ale to je vše. Gameplayově hra působí úplně stejně jako všechny dosavadní FPS.
Určitě nejzajímavěji vypadají Watch Dogs, ale přeci jen mi pořád trochu připadá, že se nedíváme na čistý gameplay (například se zde nezobrazují tlačítka při QT eventech, bez čehož dnešní hry pro nemyslící ovce nemůžou být).
Pro mě osobně největším překvapením byl Blizzard a jeho spuštění Diabla 3 na PS4 - to je věc, která skutečně stojí za zmínku. Všichni jednou podlehnou :) Ačkoli jsem čekal např. nějakou TPS ze světa StarCraftu nebo WarCraftu... vono ušmudlaný Diablo (který určitě bude na PS4 fungovat lépe než na PC).
Konference pro mě byla velkým zklámaním hlavně ze dvou důvodů - zaprvé jsem se nic nedozvěděl - nevím, jak vypadá konzole, nevím, jaký má výkon... ano, vím jak vypadá ovladač (jehož design nepůsobí příliš elegantně), který má docela příjemné vychytávky (vstup pro sluchátka, touchpad, share button), ale to je vše. Nevím, jak to bude se zpětnou kompatibilitou (ačkoli byly zmínky, že JEDNOU budeme moc hrát VŠECHNY PS hry na jedné konzoli), nevím nic.
Druhý důvod je ten, že celá konforence neměla nápad, neměla šťávu - na podium nabíhali vývojáři jak na běžícím páse, ukázali jedno renderované video a šli zase o dům dál. Člověk byl přeci jen nabuzen na něco podobného :) prostě show.
Na druhou stranu ale musím říct, že celá tiskovka působila velice seriózně, velice civilizovaně a člověk si vyslechl nejrůznější akcenty angličtiny. Jestli existuje něco, co vás v půl druhé ráno vzpruží, je soustředění se na japonskou podobu angličtiny :-D