infikovana-houba®svetu.cz: tohle jsem neviděla, ale nemohu s tebou souhlasit ohledně názorů na české filmy. Já neříkám, že máme nějaké skvělé filmy, ale ty americké filmy ve kterých hrají výhradně známí herci mi taky nepřipadají nijak oslnivé. Dokonce se za ten jeden rok najde pár skvělých filmů, které se vyrovnají těm starým oceněný nebo i novým. Třeba Karamazovi. Víš co se mi íbí na nových českých filmech? Že mají něco společného. Možná atmosféru, možná barevný nádech, ale něco hezkého společného. Nemluvím teď samozřejmě o těch příšerných sračkách jakými zajisté jsou Bathory, O rodičích a dětech, Sněženky a machři, atd. Podícej se třeba na Václava. Skvělý film. Momenty, příběh, zpracování, hudba...Tvůj postoj, že české filmy jsou blbé je poněkud neaktuální. Vždycky se najde alespoň jeden film...xD Je pravda, že mnoho starších filmů je o kategorii výš, než většina dnešních, ale ty zas měli štěstí na skvělé režiséry. Znáš Kouzelníka a dívku? Perfektní film. Nebo Kouř...To je libová záležitost. Já jsem upřímně řečeno příznivce filmů s komorní atmosférou.(výjimkou jsem samozřejmě Matrix) xD
walome: Prosimtě kde jsem tam napsal, že jsou český filmy blbý? A hlavně záleží na vkusu, Václav se mi sice líbil, ale třeba takovej Zelenka mi může klidně políbit useknutou ruku, protože jeho filmy se mi nelíbí, Hřebejkovy nové filmy se mi možná líbí, ale všechny jsou stejný, tak se mi to trošku plete. A já jsem střední proud, tos už musela poznat. Dokonce jsem tam i JASNE napsal, že nechci, aby se naše filmy přiblížily těm americkým, aby právě nedošlo k tomu, k čemu tady teď došlo
Já jenom říkám, že už mě nebaví každý rok vidět Jirku Macháčka na autobosuvý zastávce společně se jménem Hřebejk, stejně tak mě nebaví dívat se na filmy, kde všichni bydlí v paneláku a jezdí metrem po Praze a všechno je to stejný. Já chci filmy jako Normal, protože jsou aspoň z jiné doby. Chci filmy jako Tobruk, kde se všechno odehrává někde jinde než na Barrandově, chci filmy jako Bathory, kde herci nejsou oblečení v tom, v čem přijdou do práce a chci filmy jako Tmavomodrý svět, kde se díky jednomu funkčnímu letadlo dala natočit celá jednotka letadel. Chápu, že je to drahý, ale to se holt nedá nic dělat.
Smůla je holt to, že jsme si tady všichni zvykli na tu českou tvorbu, všichni považujou Samotáře na nejlepší film na světě a když se někdo pokusí natočit něco jinýho, tak z toho pozéři (tím nemyslím Tebe udělaj komerční sračku a odmítnou na to jít jenom proto...proč vlastně? Protože to jsou pozéři. Tak pak natáčej pořádnej film, když Češi řadši půjdou na stého Hřebejka nebo dvacátého Zelenku...
Netvrdím, že třeba taková Bathory je film století, ale rozhodně to není taková sračka, jak se o ní všude tak znalecky tvrdí. Dle mého názoru je to trošku dlouhé, místy hloupé a místy dobré. Ani sračka ani bomba, ale ASPON JE TO KONECNE NECO JINYHO. A mně osobně je úplně jedno, jestli je to historicky dobře nebo ne, ba naopak, líbilo se mi, že to bylo vlastně úplně převrácený...a Marek Vašut je Marek Vašut.
infikovana-houba®svetu.cz: Tak promiň...xD Mě to ale tak z toho článku vyznělo...A pokud je něco stereotypní...Když je tedy něco jinýho, tak to neznamená že je to dobrý...O originalitě se ví už dlouho a ne vždy je tak skvělá...Já nikdy nedávám na kritiky...Přiznám se, že se mi líbil i Medvídek a toho zdrbali dost...Bathory se mi nelíbí už kvůli tomu, co z toho dělají. Jedna velká bublina a když to pak vidíš, je to průměrný. Já jsem třeba samotáře neviděla a nemám to v plánu. Stejěn jako jsem neviděla většinu filmů jako jsou samotáři...tím myslím chalupáře nebo jak se to jmenuje...xDDD Já nevím...Asi to jsou ti samotáři. No a nelíbí se mi ani sněženky a machři, ani slunce seno ani nic podobnýho...tfuj! xDDD V podstatě s tebou souhlasím až na to, že jsi rád za každý film který je jiný. Proč? Co je na tom tak skvělého?
Všichni si zvykli...Vím jak to myslíš, ale to je problém lidí, kteří jsou průměrně inteligentní a dají na názor časopisu nebo pana prezidenta. Právě proto, že je tolik filmů stejných, poznáš ten dobrý. Protože si ho jednoduše zapamamuteješ. Vinikne nad všemi ostatními...A to jak jste tady s koktejlkou tvrdili, že posuzování filmů je subjektivní, tak to je pěknej kec. Ano, z valké části záleží na vkusu, ale pokud se budeš snažit dívat se na to objektivně(třeba, já budu dělat jakože nic, přetsože vašuta nesnáším)a pak porovnáš film a dalšími, dokážeš si vytvořit obrázek, který je na tom lépe. To vytvoříš "bodovací technikou". Body za kameru, obsah, myšlenku, hudbu, atmosféru...Nemusí v tok nutně figurovat zážitek. Je to to jediné, co si z toho odneseš, ale pokud se člověk dá na kritiku, má už jasně určený jak by měl formou vypadat dobrej film. To napsat a vynechat z toho pokud možno osobní dojmy...Jenže pokud by to měla být kritika dobrá, měl by tam napsat svůj dojem ale pouze pod podmínkou, že tam napíše něco o sobě...To znamená, že lidi si udělaj obrázek jakýmu typu lidí by se to mohlo líbit...Ale to se u nás nestane, vzhledem k tomu, že nemáme pořádný kritiky a kritičky...
Páni...Promiň za teorii ke kritice...Nějak jsem odbočila...Asi to bude patřit k těm pozérům, protože kdo označuje filmy? Kiritci. Lepí jim nálepky. A teď to ještě podporujou časopisy, který chtěj za každou cenu hvězdičkovat a bodovat, což znamená, že divák je velmi ovlivněn počtem nějakých stupidnách hvězdiček...xD
PS: Já nemám ráda Vašuta a dokonce ani Táborskýho, přitom vím, jak skvěle umí hrát. Viděla jsem ho párkrát naživo a hraje božsky, ale je mi nesympatický...To znamená, že musím zatnout zuby a Shakespeare ve 120 minutách v divadle v Dlouhé mi nakonec připadal úplně božskej, přestože tam hrál Vašut.
PPS: Promiň že jsem se tak rozepsala...A že je to takový neuspořádaný.
walome: Dobrá, takže max. povolený počet znaků komentu pro Houbičku je 500 Bylo to tak dlouhý, že ani nevím, jak na to reagovat. á, už vím.
Já v žádným případě nehodlám hodnotit film tak, jak to tady popisuješ. To je prostě nesmysl *omlouvá se za tak silné výrazy*, protože já jsem běžný občánek, kterej se chce u filmu pobavit a ne zkoumat, jestli je dobrej nebo ne. A ti, co to zkoumají, tak stejně nemůžou říct, jestli to je dobrý nebo ne. To prostě nejde. Nejde říct, že tohle je dobře a tohle špatně. Někdo třeba považuje za dobrej nápad, dívat se v kině šest hodin na někoho kdo spí. Někdo zase ne.
A já nevim no, jsem z toho Tvýho komentu moc vyčerpanej
S těma recenzema souhlasím, to mi taky přijde vtipný, že někdo napíše svůj názor a to je jako recenze. Ale pro mě je to zase lepší než si číst: kamera, špatná, zvuk, dobrej, střih, blbej...co je mi po tom, kdybych měl chodit na filmy, co v Premiere dostali 5 hvězd, tak bych brečel od rána do večera, stačili mi Batman a Alexandr...
infikovana-houba®svetu.cz: jo...no to hodnocení filmů nebylo myšlený pro normální požitek z filmu...to patřilo už trochu k tý kritice, jenže jak říkám, mé myšlenky velmi často odbočují a předbíhají se. xD To "hodnocení" bylo myšlený už jenom a výhradně ke kritice...se omlouvám.
Celková kritika je strašně složitá. Mamka občas domů přinese divadelní noviny a tuhle nedávno tam psali, že česká kritika je v krizi. Já nezažila jenou dobu český kritiky, ale co sjem tak viděla, tak ty divadelní kritiky co jsou jsou vesměs bída. xD A teď už nemluvím o časopisech pro "normální" společnost. I z těch co jsem četla a které byli určeny výhradně divadelní společnosti, tak tam ty kritiky taky nebyly nic moc...Ale tak tohle je jen tak ke kritice...xD
PS: A sakra...to bude asi nad 500
koktejlka: Ehm, vzledem k tomu, že jsem televizní barbar, se k tomuto tématu nemůžu nijak zvlášť vyjádřit. Nedovedu rozeznat "dobrý" film od toho "špatného". Dalo by se říct, že poznám úplnou *ehm*, ale jinak hodnotím podle toho, jestli a jak mě film osloví. A tak se můj názor většinou liší nejen od většiny názoru lidí kolem mě, ale i od recenzí, rozborů apod.
Ale "Dášu" mám ráda, hraje skvěle.
walome: Hele to já taky nepoznám. To nepozná nikdo (kromě pana Saudka, ten ví všechno), jenom to někdo tvrdí. To záleží na tom co se člověku líbí...
gina*: Já teda myslim, že všechno ví akorát pan Železný, protože co řekl ve svém "dobrou chuť, pokud právě obědváte", to prostě platilo.
Do výše uvedené debaty se zaplést nehodlám, ačkoli věř, že bych k tomu měla co říct (třeba někdy v mailu nebo face to face, až půjdem z toho Aera...).
Jenom chci říct, ze subjektivního i objektivního hlediska, že právě cesta, kterou se opatrně vydal Normal, by měla být tou cestou, kterou česká kinematografie půjde. Jasně, k mé nelibosti souhlasím s tím, že "české povaze" jsou bližší právě filmy odehrávající se v jednom jediném paneláku nebo na jedné jediné ulici (a když se dobře natočí, tak proti nim nic nemám, třeba Štěstí bylo výborné), ale na druhou stranu, když už se tak vehementně cpeme do Evropy a do všech těch unií a aliancí, tak je čas roztáhnout i filmová křídla a otevřít se světu. Tvůrci nemůžou čekat, že budou donekonečna sklízet evropské ceny za stopadesátoudruhou reinkarnaci Musíme si pomáhat...
Vida, nakonec jsem se přece jen rozepsala (znáš mě, když mě někdo pustí ke klávesnici a dá mi téma...), ale určitě jsem neřekla ani polovinu.
davidhavel: Komentáře delší jak článek to číst nebudu, ale článek se mi líbil velice
Film jsem Bohužel nějak nezaregistroval, možná teprve dorazí?